Vyřešíme vaše fyzické, psychické a vztahové potíže

Přihlásit se

Zůstaňne v kontaktu
RSS Facebook

4 tipy, jak zatočit s potížemi se spánkem

Spousta lidí má v dnešní době potíže se spánkem. Pravdou ovšem zůstává, že si je mnohdy vytvářejí sami. V tomto článku vám představíme 4 pravidla, kterými se můžete řídit, aby byl váš spánek kvalitnější.

1. Nepijte kávu, ani jiné kofeinové nápoje

Vyhněte se kofeinuKofein posiluje srdeční činnost nezávisle na tělu a jeho vnitřních pochodech. Velmi se hodí workoholikům a perfekcionistům, protože s kofeinem v těle mají pocit, že nemusí odpočívat. Tento proces se dá nazvat překlápěním energií.

Kofein v těle zvyšuje jangovou energii na úkor té jinové. Zpočátku se to tedy projevuje tak, že člověk:

  • nemusí moc spát,
  • je výkonný
  • a není unavený.

Časem se však stav začne překlápět. Člověk je unavený, ale stále je výkonný. A pokračuje to až do té chvíle, že je unavený, není výkonný a nadto všechno už ani nemůže spát.

To proto, že tělo ke spánku potřebuje dostatek jinové energie, která ale byla vytlačena vzrůstajícím jangem, který posílil kofein.

Jin je pro tělo něco jako chladicí kapalina pro motor. Dostatek jinové energie zajistí, že:

  • se tělo uvolní,
  • svaly povolí
  • a mozek sníží svoji aktivitu na minimum.

Člověk spí a tělo spouští regenerační procesy, které můžou probíhat jen, pokud je člověk skutečně uvolněný a spí kvalitním spánkem.

ČTĚTE TAKÉ ČLÁNEK: Jak si udržet zdravé vnitřní prostředí v těle

2. Choďte spát v čas

Choďte spát včasChoďte spát ve 21:00-22:00 hodin. V tuto dobu se tělo přirozeně vypíná a k silnému a zdravému spánku má nejblíž. Pokud je vám líto večera, chcete toho ještě hodně udělat a stihnout a jdete spát až kolem půlnoci, opět své tělo překlápíte do jangu a tím vytlačujete jin.

Spánek poté už nebude tak kvalitní, jak by mohl být.

ČTĚTE TAKÉ ČLÁNEK: Jak potlačené emoce ovlivňují naše zdraví

3. Nepřemýšlejte nad ničím negativním

Nepřemýšlejte nad ničím negativnímPřed spaním nepřemýšlejte nad tím, co:

  • se nepovedlo,
  • je špatně
  • a je druhý den potřeba udělat.

Tím byste totiž své tělo zbytečně udržovali v napětí a spánek by opět nebyl kvalitní.

Většina lidí si starosti vytváří jen tak – ze zvyku. Pokud jste ve fázi, kdy máte skutečné starosti (například rozjíždíte firmu, řešíte partnerskou krizi atd.), sepište si večer na papír všechno, co chcete řešit druhý den. A jděte spát s čistou hlavou. Chce to trošku sebeovládání, ale jde to.

ČTĚTE TAKÉ ČLÁNEK: Jak správně pěstovat vztah sám k sobě

4. Vytvořte si ke spánku správnou atmosféru

Spěte v chladné místnosti s teplou peřinou. A pokud je to možné, mějte celou noc otevřené okno.

Trápí vás zdravotní potíže, které vám brání usnout?

Pokud vám dělají starosti zdravotní potíže, které vám brání užít si kvalitní spánek, zaměřte se na jejich úspěšné vyřešení. Pomoct vám s tím mohou techniky celostní a čínské medicíny.

Jaké techniky nabízíme v našem studiu?

Chcete dostávat upozornění na nové články?

Registrujte se a dostávejte na svůj e-mail upozornění na nové články v blogu.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články, a případně novinky a akce studia, po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu. Jak vaše údaje chráníme »

© Šárka Eggerová | ochrana osobních údajů | všeobecné obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby
Foto: Tomáš Kučera