Vyřešíme vaše fyzické, psychické a vztahové potíže

Přihlásit se

Zůstaňne v kontaktu
RSS Facebook

6 kroků, jak naladit své tělo na hubnutí do plavek

Pomalu ale jistě se opět blíží období, kdy odhodíme nadbytečné svršky a vystavíme své tělo slunečním paprskům. Pokud chcete být letos v létě v plavkách neodolatelná, možná přemýšlíte nad hubnutím. Mám pro vás 6 kroků, které vašemu tělu pomohou se na hubnutí připravit. 

Uklidněte své tělo

Pokud chcete mít opravdu krásnou, souměrnou a uhlazenou postavu, doporučuji nejdříve uklidnit tělo. Dodat mu jistotu, že se neblíží nedostatek jakéhokoliv druhu.

Nedostatek vody

To proto, že pokud například máme nedostatečný pitný režim, tělo to vyhodnocuje jako dobu sucha a zadržuje vodu. Ta se v podobě lymfy drží v podkoží a člověk si potom může myslet, že přibral. Zadržená voda může bez problémů vážit i 3-4 kg a na objemu může přidat i několik centimetrů.

Nepravidelná strava

Nebo jiný případ. Pokud nejíme pravidelně, tělo to vyhodnotí jako nedostatek zásob a začne skutečně hromadit tuky. To umí opravdu skvěle. Člověk má poté pocit, že přibírá i z vody. Tuky tělo začne hromadit i tehdy, pokud trpíme zimou. Tentokrát jako tepelnou bariéru.

Dlouhotrvající stres

Dokonce i při dlouhotrvajícím stresu se nás tělo snaží podržet pořádnou dávkou hmoty. Proto není náhoda, že lidé, kteří všechny kolem podrží a jen tak se nezhroutí, mají pořádný kus těla.

A co je také dobré vědět. Pokud člověk přinutí vystresované tělo pustit nějaká kila například přísnou dietou, výsledkem je povadlé, seschlé tělo bez lesku a šťávy. A to není vůbec nic pěkného.

Proto, než vůbec pomyslíte na jakékoliv cvičení, nebo dokonce hubnutí do plavek, prvně se dejte úplně do klidu.

Zbavte se ranních stresů

Patříte-li mezi lidi, kteří nenávidí ranní vstávání, udělejte si ráno co nejkrásnější. Vstaňte dřív, napusťte si vanu, nebo si dejte horkou sprchu. A k tomu si pusťte oblíbenou muziku. Už při koupeli si můžete pomalu promýšlet, jakou si dáte snídani, na co máte chuť.

Snídani si připravte v klidu, užijte si i přípravu. Vychutnejte si každé sousto.

Užijte si cestu do práce, školy, na schůzku. Dívejte se kolem sebe a všímejte si všech detailů, které jste před tím neviděli.

V práci myslete pozitivně

V práci si vytvořte co nejpříjemnější prostředí. Vyhněte se konverzacím na téma:

  • kdo zase onemocněl,
  • kdo vypadá špatně
  • a komu se asi nedaří.

Na svém dni se snažte najít co nejvíce pozitivních bodů a o ty se s kolegy klidně podělte. Pokud máte víc práce, než můžete zvládnout, připravte si fakta, která to prokazují a promluvte si o tom se svým šéfem.

Nezapomeňte pít vždy, když budete mít žízeň a najíst se, když dostanete hlad. Nezadržujte ani potřebu jít na toaletu, zívnout si, nebo se protáhnout.

Dělejte to, co se vám zrovna chce

Doma zapomeňte na to, že musí být vždy uklizeno a věci na svém místě. Důležitý je váš pocit. Na co máte chuť, když přijdete domů? Pokud jste unavení a toužíte po odpočinku, potom si ho dopřejte. A úklid odsuňte na příhodnější dobu, nebo příhodnějšího člena domácnosti.

Vyhněte se náhražkám jídla

Co se stravy týká, nevynechejte ani jedno pravidelné jídlo. Dejte si na to opravdu pozor. A nekrmte tělo náhražkami jídla, jako jsou:

  • sušenky,
  • oplatky,
  • brambůrky,
  • pufované chlebíčky,
  • čokoládové tyčinky,
  • nebo zákusky.

To si dejte na oslavě při vyjímečných příležitostech. Ale v běžném životě je třeba tělo dostatečně vyživit.

TIP: Přečtěte si můj starší článek o tom, co vám mohou způsobit příliš složité potraviny. A pokud nemáte inspiraci na vaření, prozkoumejte můj článek s 16 zdravými recepty.

Tělo musí mít vždy dostatek spánku a výživnou stravu. Díky tomu budete vy v klidu, spokojená a nebudete trpět zimou. A můžete tak snáze začít pracovat na své vysněné postavě do plavek.

Pohyb vás musí bavit

Strava už bude vycentrovaná, stačí tedy přidat více pohybu. Ať zvolíte jakýkoliv pohyb, měl by vás bavit. Ideální je:

  • bruslení,
  • běh,
  • tanec,
  • nebo plavání.

A k tomu například pilates nebo lehká posilovna. A nezapomeňte na jógu, nebo Čchi-kung. Pohyb i cvičení pravidelně střídejte v tempu, které vám bude vyhovovat. Někdy pohyb úplně vynechejte a zajděte si do sauny. Když s tím začnete hned, do června na sebe budete moc pyšná.

Navštivte náš Čchi-kung seminář

Chcete proniknout do tajů tohoto cvičení? Jakmile jej ovládnete, můžete tak vyrovnávat energii ve vašem těle. Uvolníte psychické i fyzické napětí a nastolíte rovnováhu.

Zjistěte o tomto semináři více

Chcete dostávat upozornění na nové články?

Registrujte se a dostávejte na svůj e-mail upozornění na nové články v blogu.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články, a případně novinky a akce studia, po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu. Jak vaše údaje chráníme »

© Šárka Eggerová | ochrana osobních údajů | všeobecné obchodní podmínky

Vytvořil MD webdesign - tvoříme obchodně úspěšné weby
Foto: Tomáš Kučera