Vyřešíme vaše fyzické, psychické a vztahové potíže

Přihlásit se

Zůstaňne v kontaktu
RSS Facebook

Článek: Jarní očista těla

Sedm jednoduchých způsobů jarní očisty těla. Snadné metody, které vyžadují jen trošku pozornosti a času věnovaného sobě.

Období po zimě

Člověk stejně, jako zvířata, podléhá přírodním rytmům. V zimě je jeho tělo méně aktivní, než po zbytek roku. Procesy v těle jsou pomalejší, klidnější. Trávicí soustava pracuje pomalu, snaží se z potravy získat co nejvíce energie a tepla. Člověk má přirozeně chuť na hutnější, zahřívací jídla. Jediným úkolem těla v zimě je chránit se před chladem a vyčerpáním energie. Tím se zpomaluje metabolismus a v těle se ukládají usazeniny. Ukládají se pod kůží, v kloubech, kolem vnitřních orgánů, v cévách a na dalších místech těla. Usazeniny ničemu nepomáhají, ale naopak tělu škodí. Člověk je rychle unavený, bez nálady, běžná zátěž je pro něho náročná. Bolí ho svaly, klouby, těžce se pohybuje, špatně spí a po probuzení se mu špatně vstává. Nadto tělo cíleně vytváří tuk, jako fixátor, který drží usazeniny mimo krevní oběh (např. v podkoží). Narůstající váha také tělu neprospívá.

Po vyčištění těla se rozproudí krev, tekutiny i energie a zrychlí se metabolismus. Váha těla se upraví sama bez složitých a neúčinných diet.

Očista těla je velmi jednoduchá, vyžaduje jen trošku pozornosti a času věnovaného sobě.

Je mnoho způsobů očisty těla. Vybrala jsem sedm způsobů, které jsou dostupné všem a nejsou nijak náročné ani pro úplného nováčka.

 

Dýchání

Pozorujte své dýchání během dne a budete překvapeni, jak mělce dýcháte a jak často dech zadržujete úplně. Dech je největším dodavatelem energie do Vašeho těla. Hlubokým a soustředěným dechem doplníte energii do ledvin. Ledviny získanou energii střeží a vydávají podle potřeby na jednotlivé procesy v těle (trávení, imunita, obnova kontaktů, nebo i jarní očista). Nádechem přivádíte do těla energii čistou, léčivou. Výdechem odvádíte z těla energii kalnou a s ní právě i usazeniny. Velmi tím pomůžete svému tělu. Játra, ledviny a střeva budou mít  méně odpadu ke zpravování a vyloučení. Proto i únava bude menší a budete vnímat každý den víc a víc energie.

Správný plný jógový dech začíná nádechem do břicha. Po naplnění břicha pokračujete nádechem do hrudníku a dále do prostoru pod klíčními kostmi. Nádech je plynulý, dlouhý a pomalý. Výdech je stejně dlouhý, jako nádech a vydechujete v opačném pořadí, tedy podklíčky, hrudník a nakonec břicho. Až si každodenním tréninkem vypěstujete dostatečný návyk, nebudete na váš plný dech muset myslet, tělo už bude plně dýchat samo.

Potom si můžete přidat meditační dech se zádrží: nadechujete se nosem, potom na 20 vteřin zadržíte dech a nakonec pomalý výdech ústy. Při tomto meditačním způsobu dýchání mají ledviny více času stáhnout k sobě z plic léčivou energii, takže každý nádech je několikanásobně účinnější.

 

Strava

Vyhněte se uzeninám, sýrům, paštikám, instantním pokrmům a obecně potravinám, které obsahují mnoho additiv, nebo jsou průmyslově zpracované. Takové potraviny neobsahují energii a slouží spíš k prázdnému uspokojení chuti a touze po naplnění. Ovšem pro trávicí trakt znamenají velkou zátěž a žádný užitek. Vyhněte se masu. Je těžce stravitelné a zanechává v těle mnoho odpadu. Zvolte lehčí, výživnější a opravdovější potraviny pro svoje tělo, zaslouží si to. Volte čočku, jáhly, pohanku, fazole, ořechy, semínka, klíčky, jablka, mrkev, celer, petržel, cibuli, česnek, cizrnu, dýni, avokádo, rýži, brambory, med, hlívu, žampiony. Když vejce, tak z volného chovu. Pokud mléko, tak rostlinné, nebo kozí z dobré farmy. Energie se neztratí, jen přemění. A jak se koza, nebo slepice na farmě mají, taková energie bude ve vejcích a mléce a požitím taková energie vstoupí do vás. Tak dobře vybírejte. Receptů je na internetu hodně, především na veganských webech jsou pěkně zpracované.

Nezapomeňte na dostatečný pitný režim, ať může tělo usazeniny vyplatit a neusadí se znovu v jiném místě.

 

Spánek

Ve spánku se tělo nejvíce regeneruje, čistí a vyživuje. Aby byl spánek kvalitní, během dne se vyhněte konzumaci kofeinu v jakékoliv podobě. Kofein znesnadňuje tělu dostat se do jinového – odpočinkového módu a večer by mohl nastat problém, kdy i přes výraznou únavu nepřichází uvolnění, mozek jede na plné obrátky. Potom člověk usíná až pozdě v noci a brzy ráno se budí nevyspalý. I stav, kdy je tělo po probuzení bolavé a tuhé je následek kofeinu, kdy vlivem stimulace mozek udržuje svaly v napětí, člověk se neuvolní a ráno potom cítí každý sval a úpon. I kofein z ranní kávy tvoří druhou vlnu stimulace nervové soustavy večer. Takže i ranní káva má vliv na spánek.

Nejlépe se spí v chladné a dobře vyvětrané ložnici, nebo při otevřeném okně. V teplé ložnici se tělo během spánku přepíná z odpočinkového do aktivního módu a člověk se nedostane do hlubokého spánku.

Před spaním nad ničím nepřemýšlejte. Tělo se vypíná už kolem 19:00 hod a dvě hodiny trvá, než se dostane do odpočinkového módu. Proto pokud se člověk uměle neudržuje aktivní, ve 21:00 – 21:30 přirozeně a lehce usne. Ale mysl by od sedmé hodiny večerní už neměla být aktivní. Je dobré si zapsat všechny rozpracované úkoly a nápady, aby je člověk nemusel držet a mohl jít spát s čistou hlavou. Jinak se myšlenky vynoří právě ve chvíli, kdy už člověk usíná a usínání tím překazí.

 

Cvičení

Pro čištění a obnovu těla je ideální cvičit jógu, čchi-kung, nebo lehká aerobní cvičení (i lehký běh). Necvičte sami doma, zapište se do některého ze seminářů. Cvičební místnost, spolucvičenci a lektorka nastimulují vaši nervovou soustavu a cvičení půjde mnohonásobně lépe, než doma v obývacím pokoji.

 

Masáže

Při masáži se tělo velmi rychle čistí a obnovuje. Po masáži je důležité odpočívat a pít hodně vody. Během masáže dojde k uvolnění velkého množství nečistot, které se musí vyplavit z těla ven. Současně se startují obnovovací procesy ve všech místech těla, kde došlo k nějakým škodám ať už vlivem špatné stravy, stresem, nebo fyzickým vypětím. Tyto obnovovací procesy trvají zpravidla dva dny, ale v extrémních případech můžou trvat i týden. Během tohoto procesu je člověk unavený, protože tělo si na svoji obnovu vezme i 80% energie a vám zbývá 20% na fungování. Ale po ukončení samoobnovovacího procesu těla se cítíte velmi dobře.

 

Pobyt venku

Každý den byste měli jít ven, do přírody, dýchat zhluboka a přepnout z nastavení na výkon na nastavení na prožitek. Tedy neřešit kolik toho ujdete za jaký čas a s jakou tepovou frekvencí, ale užít si krásu, vůně a zvuky přírody naplno. Problémy nechte na pracovním stole, do přírody je s sebou nenoste.

 

Myšlenky

Tělo je závislé na mysli a vlastně je jejím dokonalým odrazem. Pokud budete mít pozitivní pohled na děje ve vás a kolem vás (i na situacích, které se jeví jako ztrátové a negativní se dá najít pozitivum), i vaše tělo bude prosperovat, protože pozitivum znamená růst, obnovu a zdraví. Negativní pohled na děje přináší opak.

 

 

Pokud se pro očistu mysli a těla rozhodnete, tak ji provádějte s lehkostí. Ať už budete provádět všech sedm způsobů očisty nebo třeba jen jeden, v obou případech je to pozitivní a přinese vám to prosperitu.

 

Trápí vás zdravotní potíže? Zbavte se jich!

Dělají vám zdravotní potíže vrásky na čele? Zúčastněte se terapie celostní a čínské medicíny a zbavte se jich jednou provždy.

Zjistěte o terapii více

Chcete dostávat upozornění na nové články?

Registrujte se a dostávejte na svůj e-mail upozornění na nové články v blogu.

Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním vaší e-mailové adresy pro zasílání upozornění na nové články, a případně novinky a akce studia, po dobu maximálně 5 let. Odhlásit se můžete kdykoliv jediným kliknutím v každém e-mailu. Jak vaše údaje chráníme »

© Chambre de Charme s.r.o.
ochrana osobních údajů | cookies | všeobecné obchodní podmínky

Vytvoril MD webdesign - tvoříme obchodně úspešné weby
Foto: Tomáš Kučera